Написано днес

Какво се случи днес ?

И пак Лили Иванова

leave a comment »

И пак е август, и пак Летният театър на Варна ще бъде взрив от музика и аплодисменти. Майка ми за пореден път пристигна от другия край на България за концерта на Лили Иванова тази вечер. Всяка година слуша един и същ репертоар и не се отегчава. Мислех си кои от любимите си изпълнители бих слушала ежегодно на концертни изяви без от честотата тръпката ми да отслабва. Може би Лара Фабиан? Или Сезария Евора? Или влудяващите ме Portishead… Не вярвам ентусиазмът ми да остава константа, ако го правя.

Има нещо, което винаги ме е учудвало, когато наблюдавам почитателите на примата на родната поп музика. Те са необратимо влюбени в тази жена, независимо от нейните провокации през годините. И не би било странно, ако това се отнасяше за заклети рокаджии, болни по … Black Sabbath например, защото на тях им е някак присъщо да са встрастени без остатък и да прощават всичко. А сред  поклонниците на Лили Иванова, няма да отречете, има хора с патриархално възпитание и пуритани „на едро”. Помня, че майка ми първа ме информира за еротичните снимки на своя идол в списание Плейбой.  И ме убеждаваше /без да се интересувам/, че са направени с вкус и точната доза дискретност. Мен хрумката на Лили не ме изненада – когато не съм неотменимо обвързана духом с някого, бил той жив или мъртъв, трудно може да ме сюрпризира каквото и да е около него. А и сигурно съм лоша, но не мога да бъда снизходителна към човек, който се допитва до астролога си относно датата, на която ще излезе албум или автобиографична книга. И който смята, че Господ е решил кога трябва да започне кариерата на една певица и кога да свърши.

Има обаче нещо, за което я уважавам. Никога не се е притеснявала да твърди, че самотата я зарежда, не я терзае. Еснафщината човешка не проумява какво значи да живееш единствено за да работиш, защото онова, което правиш, е достатъчен мотив, цел, смисъл на живота ти.

А, и още нещо. Обвързана съм емоционално с няколко нейни песни. И не си отстъпвам чувството, което съм изпитала, когато съм ги чула за първи път, ЗА НИЩО НА СВЕТА. За всички вас – поздрав с „Реквием“. Лили Иванова.

Written by textove

август 23, 2010 at 8:59 am

Публикувано в Забавления, Изкуство

Вашият коментар

